Sobre el sentit de les matemàtiques a l'educació infantil Autors/ores Àngel Alsina Resum En aquest article s'argumenta, en primer lloc, quin és el paper de l'educació infantil en l'adquisició progressiva de l'alfabetisme matemàtic o de la competència matemàtica; en segon lloc, s'ofereixen algunes bases al professorat d'aquesta etapa educativa, principalment a partir de les declaracions de posició sobre les matemàtiques a l'educació infantil del context americà i australià; i, finalment, es documenta i s'interpreta una pràctica matemàtica en la qual un grup d'infants aprèn a usar d'una manera comprensiva i eficaç els coneixements matemàtics en un context d'aprenentatge de la vida quotidiana, perquè progressivament identifiquin i entenguin la funció de les matemàtiques, emetin bons judicis i les usin i s'hi relacionin per a satisfer les necessitats de la seva vida com a ciutadans constructius, compromesos i reflexius. Descàrregues Text complet Publicat 2014-01-17 Número Núm. 33: octubre 2013 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.