Anàlisi de la convivència a la comunitat educativa de l'Hospitalet de Llobregat

Autors/ores

  • Manel Gil López
  • Òscar Rubio Peñas
  • Obdúlia Domínguez Torrecillas

Resum

Aquest informe parteix de la preocupació pel deteriorament del clima de convivència entre l'alumnat de secundària de les nostres escoles, reflectit en moltes ocasions pels mitjans de comunicació. En aquest sentit, s'ha volgut analitzar la realitat d'una comunitat educativa concreta, des de la perspectiva dels responsables dels centres i dels alumnes. La recerca, que ha tingut el suport de la Fundació Jaume Bofill, s'ha dut a terme a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat i basa els seus resultats en entrevistes fetes als responsables de vint-i-cinc centres de secundària i en les respostes a un qüestionari administrat a una mostra de 380 alumnes de dotze a setze anys. La recerca destaca que l'afebliment general dels valors de respecte i de tolerància envers la diferència, juntament amb la provada existència de prejudicis, són factors que afecten negativament la convivència a les aules. Malgrat això, es comprova que les relacions interculturals a l'aula i la formació en valors de respecte i de tolerància envers la diferència faciliten el contacte i el coneixement del diferent, permeten esvair els prejudicis inicials i afavoreixen un accelerament del ritme d'acceptació, cosa que finalment millora la convivència a les aules.

Descàrregues

Publicat

2004-10-26

Número

Secció

Articles