Secuencias de enseñanza-aprendizaje CTS contextualizadas en química del proyecto EANCYT Autors/ores Ángel Vázquez Alonso María Antonia Manassero Mas Resum El projecte de recerca «Enseñanza y aprendizaje sobre la naturaleza de la ciencia y la tecnología» (EANCYT) afronta el problema educatiu d'ensenyar amb qualitat i eficàcia temes de ciència, tecnologia i societat, o naturalesa de la ciència, que formen part de l'alfabetització científica i versen sobre com la ciència i la tecnologia validen el seu coneixement i interaccionen entre si i amb la societat actual. La investigació didàctica suggereix que l'ensenyament d'aquests continguts científics en context ha de ser explícit i reflexiu per ser efectiu. Aquest treball descriu les seqüències d'ensenyament-aprenentatge del projecte EANCYT que estan dissenyades en el marc d'un context de química. Descàrregues Text complet Publicat 2012-10-10 Número Núm. 11 (2012) Secció Projectes curriculars Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.