Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica = Activating educational heritage: from memory to pedagogical identity

Autors/ores

  • Eulàlia Collelldemont Pujadas
  • Jacint Torrents Buxó

Resum

En el marc de l'actual debat entorn del patrimoni etnològic i cultural, l'article busca fer una reflexió sobre les característiques que defineixen el patrimoni educatiu a fi d'avançar en la seva comprensió, i poder, des de la pedagogia, fer propostes de gestió patrimonial. La pregunta a què denominem patrimoni educatiu, a quins elements històrics o actuals adjudiquem valor i considerem que cal fer-ne difusió i transmissió a les generacions posteriors, obre així una interpretació sobre la memòria pedagògica que, responent a preguntes i preocupacions polítiques i de sensibilitat cultural, és base en la construcció d'una identitat pedagògica potenciada per les institucions patrimonials, com ara bé museus pedagògics o centres culturals per a la memòria educativa. Unes institucions que, al seu torn, són subjectes d'una proposta d'anàlisi.

Descàrregues

Publicat

2008-01-04

Número

Secció

Museografia i patrimoni educatiu