L’edició popular a Espanya. El cas de l’Editorial Cervantes Notes

Autors/ores

  • Luis Miguel Lázaro Universitat de València

Paraules clau:

Vicente Clavel, Editorial Cervantes, editorial popular.

Resum

L’editor, traductor i escriptor Vicente Clavel Andrés, durant anys periodista en El Pueblo de València amb Félix Azzati, i conspicu activista republicà abans de dedicarse al negoci editorial, és, probablement, conegut en la història de l’edició a Espanya
sobretot per haver aconseguit tirar endavant amb interés personal des de 1922 la seua iniciativa d’establir en el país de manera oficial un Día del Llibre, que per fi troba acollida governamental el febrer de 1926. No obstant això, no és menys destacable la seua tasca professional i cultural amb l’Editorial Cervantes que dugué a terme fins als anys seixanta. Clavel inicia, molt jove, a València, el seu camí com a editor en 1916
prenent sens dubte com a model inicial d’editorial popular l’Editorial Prometeo, de Vicente Blasco Ibáñez i Francisco Sempere. No obstant això, construirà un model propi per sobreviure comercialment parlant. Traslladada la seua activitat comercial a Barcelona, mantindrà sempre amb la seua ciutat natal un contacte estret tant professional com ciutadà. Clavel tindrà un important grau d’implicació personal-professional
amb la seua empresa per mitjà de la seua labor com a traductor, prologuista, o inclús escrivint ell mateix algunes obres.

PARAULES CLAU: Vicente Clavel, Editorial Cervantes, editorial popular.

Biografia de l'autor/a

Luis Miguel Lázaro, Universitat de València



Número

Secció

Assajos i estudis