Història de l'educació : un balanç de l'evolució historiogràfica = History of education : Balance of the historiographical evolution Autors/ores Willem Frijhoff Resum Aquest article recull el text d'una conferència que l'autor va pronunciar el 24 de novembre de 2007 al XIV Col·loqui de Tardor/XVIII Jornades d'Història de l'Educació que es varen fer a Banyoles (Catalunya), organitzades per la Societat d'Història de l'Educació del Països de Llengua Catalana, el Centre d'Estudis Comarcals de Banyoles i la Universitat de Girona. En aquesta conferència es fa una reflexió sobre la situació actual de la història de l'educació i es tracen algunes línies de la seva possible evolució futura. S'analitzen els reptes que té la investigació en història de l'educació en el context de la societat actual orientada vers la internacionalització i la globalització, però en què també es fan palesos els efectes de la glocalització que desperta l'interès renovat, i cada dia creixent, per l'experiència «local» de la vida com a constitutiva de la personalitat i de la comunitat. Es revisa també la cohesió interna de la recerca i les noves tendències en història de l'educació, com també les àrees d'innovació i les noves temàtiques o les noves formes d'analitzar els camps més tradicionals de la investigació del passat educatiu. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet PDF (English) PDF (Español) Publicat 2008-10-27 Número Núm. 11 (2008): gener-juny Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.