Woman and the Body in Modern Japanese Poetry Autors/ores Toshiko Ellis The University of Tokyo Paraules clau: Japanese poetry, women's poetry, subversion, Yosano Akiko, Sagawa Chika, Ito Hiromi, female body, sexuality, desire Resum The article focuses on the three contemporary Japanese poets Yosano Akiko, Sagawa Chika and Ito Hiromi as examples of women who break away from the conventions of "women's poetry" and subvert the image of femininity which has been traditionally portrayed in poems written by Japanese women, at the same time that they preserve in their works themes related to the female sex. Taking as connecting point the female body and the way it is positioned in relation to the outside world, the article analyzes how Yosano, Sagawa and Ito -each in her own subversive way- use different languages to explore the female body itself, as well as themes such as female sexuality, love, motherhood and death. Descàrregues PDF Publicat 2011-11-28 Número Núm. 16 (2010): Mujeres en Asia Oriental Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).