El silencio en Casa de la Reina Autors/ores María del Carmen Simón Palmer Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) Paraules clau: reglas de etiqueta, silencio, mujeres, Casa de la Reina, matrimonio, conversación Resum Durante el reinado de los Austrias se impusieron duras reglas de etiqueta en la Casa de la Reina. La llegada de éstas supuso la sumisión tanto de la reina como de sus meninas. Sin embargo, muchos de los escritos de esta época dan una falsa imagen de felicidad, de mujeres que asisten continuamente a fiestas y banquetes, aunque una lectura más atenta demuestra que lo hacen sólo como adorno. Un sentimiento de sumisión, de vida en cautiverio, de miedo a la maternidad, y de agobio por unas normas que regulan la conversación con los hombres, y cualquier gesto de las habitantes de la Casa de la Reina, incluido el matrimonio por conveniencia, se convierten en artífices del continuo silencio femenino. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-21 Número Núm. 13 (2007): Mujer y silencio. Jeanne Hersch Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).