Mrs. Dalloway como máquina de guerra. Una introducción Autors/ores Manuel Asensi Pérez Universitat de València Resum The purpose of this article is to show why and how Virginia Woolf’s novel is a powerful agency of social intervention which disrupts our programmed capacity to read and to look. Manuel Asensi discusses four elements of the context in which it was written. The period of writing and publishing, between 1922 and 1925, a time of avant-gardisms; the influence of the Bloomsbury group; the outbreak of the First World War, which situated this pacifist group in a marginal position; and the biological condition of Woolf, being not only a woman, but one who suffered from a psychological disorder. Secondly, the article proposes an analysis of the novel’s characters in three groups; those who delimit the territory; others who represent lines of escape and, finally, Clarissa, who finds herself somewhere in between. A difficult position, since she does not know where she belongs; at the same time that she is both inside and outside of the order. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-08 Número Núm. 10 (2004): Cuerpos, géneros, tecnologías. Maria-Mercè Marçal Secció Miscel·lània Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).