La tercera mano: reescrituras de la escena psicoanalítica Autors/ores Mireille Calle-Gruber Université de Paris 8 Resum Looking at two texts by H. Cixous, Portrait de Dora (a play where Cixous re-writes Freud’s “Dora case” and gives voice to a young woman silenced by the institutional psychoanalytic discourse and Le troisième corps (itself a rewriting of Jensen’s Gradiva and Freud’s text about this play), this article shows the particular mechanisms of reading and (re)writing in h. Cixous. Going beyond intertextuality, cixous combines the signifiers to make “the unexpected” appear in her own text, following the principle of “reading-writing” as two simultaneous and complementary activities. So her writing inaugurates a new narrative genre, which advances metaphors, without any argumental pretext. Moreover, her autobiographical writing includes mythical and biblical passages that constitute her own “myths of the origin”. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-06 Número Núm. 8 (2002): Psicoanàlisi i diferència sexual. Violència de gènere Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).