De com l'àtom esdevé una peça de LEGO. Una visió crítica Autores/as Claudi Mans i Teixidó Resumen Since the antiquity, the analogies have been used as a tool to explain the properties of the substances and objects. In this article, several recently published works are analyzed proposing the use of pieces of LEGO as analogs of atoms in order to model the stoichiometry of chemical reactions for 11 to 12-year-old students. This analogy can induce several misconceptions to pupils about molecular structures, kinetics and other chemical concepts that the analogy cannot explain. Descargas Text complet (Català) Publicado 2016-01-26 Número Núm. 19 (2014) Sección Estratègies didàctiques Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.