De cómo el átomo se convierte en "real" y complejo y adquiere una estructura Autors/ores Jordi Solbes Resum L'article presenta l'aparició de noves partícules que qüestionen la indivisibilitat de l'àtom i la introducció de models clàssics, que no poden explicar ni l'estabilitat dels àtoms ni els espectres atòmics, la qual cosa porta Bohr i Sommerfeld a proposar els seus models atòmics prequàntics que no expliquen la intensitat i l'amplada de les ratlles espectrals ni l'existència de direccions privilegiades en els enllaços atòmics. Per explicar l'estructura de l'àtom, cal introduir el model quàntic. Aquesta presentació històrica pot contribuir a familiaritzar l'alumnat amb la naturalesa de la ciència. Descàrregues Text complet Publicat 2016-01-26 Número Núm. 19 (2014) Secció Monografia / Història i naturalesa de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.