¿Depurar el agua en Almería? ¿Para qué? El uso de las controversias socioquímicas en la prensa Autores/as Ma. Rut Jiménez Liso Naira C. Díaz Moreno Resumen Las difíciles relaciones entre científicos y periodistas para entenderse mutuamente sirven de punto de partida para construir una «divulgación química» que se transforme en una «comunicación científica como proceso educativo», problematizada y que ponga en conflicto los mitos, creencias o concepciones alternativas de la sociedad, escolar o no. Las noticias sobre depuración de agua nos permiten transformar el consenso en controversia y reflexionar sobre las implicaciones para periodistas y docentes. Descargas Text complet (Català) Publicado 2015-04-29 Número Núm. 18 (2014) Sección Monografia / Divulgació de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.