Qüestions sociocientífiques en l’aula de química

Autores/as

  • Rosa Montserrat IES Joanot Martorell (València)
  • José Cantó Universitat de València
  • Jordi Solbes Universitat de València

  • DOI: 10.2436/20.2003.02.237

Palabras clave:

qüestions sociocientífiques, pensament crític, ensenyament de la química

Resumen

Les qüestions sociocientífiques són problemàtiques científiques amb forta repercussió social, que desenvolupen habilitats de pensament crític: consultar fonts d’informació, distingir entre fonts fiables i no fiables, adquirir posicions alternatives, treballar l’argumentació, afavorir la presa de decisions, etc. Ací, presentarem una introducció teòrica i mostrarem exemples desenvolupats en l’ensenyament de la química: estructures bioquímiques (Dorothy Crowfoot), isòtops radioactius (Irene Joliot), CFC i cicle de l’ozó (Mario Molina) i estructura de la matèria (Linus Pauling).

Descargas

Publicado

2023-10-18

Número

Sección

Història i naturalesa de la química