¿Cómo progresan las ideas de los estudiantes sobre las relaciones estructura-propiedades? Autores/as Vicente Talanquer University of Arizona Palabras clave: Aprendizaje, composición, estructura, propiedad, progresión de aprendizajes. Resumen La investigación educativa en enseñanza de la química en los últimos 40 años ha revelado que el razonamiento de los estudiantes sobre las relaciones que existen entre la estructura submicroscópica de las sustancias y sus propiedades macroscópicas observables cambia significativamente durante su paso por la escuela. En este artículo se presenta una descripción y análisis de los cambios más notables en esta área y de sus consecuencias en el diseño de actividades de aprendizaje que ayuden a los estudiantes a progresar en sus ideas. Biografía del autor/a Vicente Talanquer, University of Arizona Es profesor en la Universidad de Arizona. Autor o coautor de más de diez libros de primaria y secundaria y de más de cien artículos arbitrados de investigación en educación química y pensamiento docente. Su trabajo se centra en el estudio de las formas de razonamiento de los estudiantes y de los profesores de química. Descargas PDF (Català) Número Núm. 28 (2021) Sección Monografia: Substància química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.