A teaching-learning progression to introduce the concept of a substance

Autores/as

  • Philip Johnson Consultor d’educació científica

Palabras clave:

Àtoms, partícules, progressió, reaccions, substàncies.

Resumen

Títol: Una progressió d’ensenyament-aprenentatge per introduir el concepte de substància

Aquest article presenta una progressió d’ensenyament-aprenentatge que desenvolupa el concepte de substància fins al punt en què les reaccions químiques adquireixen sentit. Desenvolupar un model de partícules és fonamental per a la progressió, atès que aquest model no tan sols explica sinó que també permet predir fenòmens que d’altra manera són impensables per a molts estudiants (l’estat gasós i el canvi químic). La discussió posterior identifica maneres clau en què l’enfocament suggerit és fonamentalment diferent de la pràctica tradicional en l’ensenyament de la química, i com aquestes diferències ofereixen una resposta constructiva a les concepcions alternatives predominants.


Biografía del autor/a

Philip Johnson, Consultor d’educació científica

He graduated with a chemistry degree from Imperial College and taught chemistry for thirteen years in 11-18 UK comprehensive schools before joining Durham
University School of Education. He is now retired. He began researching into the development of students’ understanding in chemistry while teaching in schools and continues to do so. He conducted a three year
longitudinal study for his PhD, awarded by Durham.

Número

Sección

Monografia: Substància química