Teaching and Assessing the Nature of Chemistry Autores/as Sibel Erduran University of Oxford. United Kingdom Palabras clave: Naturalesa de la química, mètodes de la química, matriu de Brandon, Project Calibrate Resumen Titol: Ensenyar i avaluar la naturalesa de la químicaEl mètode científic sovint es presenta, als llibres de text de ciències, com un procés lineal i gradual que implica contrastar hipòtesis i realitzar experiments. No obstant això, la història de la química ens mostra una diversitat metodològica que inclou també observacions no manipulatives. L’article considera la matriu de Brandon com una eina que permet ressaltar la diversitat metodològica de la química. Es presenten exemples de recursos desenvolupats pel Project Calibrate a Anglaterra per il·lustrar com es poden millorar els compromisos epistemològics dels estudiants, la metacognició i el pensament crític en la química. Biografía del autor/a Sibel Erduran, University of Oxford. United Kingdom Sibel Erduran is Professor of Science Education at University of Oxford, UK. She is the President of European Science Education Research Association and Editor-in-Chief of Science & Education. Her books include Argumentation in Chemistry Education: Research, Policy and Practice (Royal Society ofChemistry) and Transforming Teacher Education through the Epistemic Core of Chemistry: Empirical Evidence and Practical Strategies (Springer). Descargas PDF (Català) Número Núm. 29 (2021) Sección Monografia: Filosofia de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.