Quin indicador utilitzaré en una valoració àcid-base? Autors/ores Lourdes Díaz i Rovira Modest Pros i González Resum Parlar de volumetries àcid-base porta associats termes com ara alíquotes, indicadors, corbes de valoració, punt d'equivalència i punt final d'una valoració. Per al alumnes no és fàcil d'entendre la utilitat de les corbes de valoració, ni el punt final. Els indicadors i els seus colors són dades que hi ha als llibres, però els alumnes no entenen la seva utilitat. Aquest treball pràctic pretén ajudar els alumnes en la comprensió d'aquests conceptes mitjançant un treball experimental d'obtenció de corbes de valoració entre àcids i bases diferents. També pretén que dedueixin quins indicadors són els més adients per a una valoració determinada. Descàrregues Text complet Publicat 2011-01-24 Número Núm. 7 (2010) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.