Quin percentatge de carboni hi ha en una petxina? Autors/ores Josep Corominas Viñas Resum En els continguts de química de primer de batxillerat, hi figura la determinació de fórmules empíriques i la composició centesimal d'un compost com a aspectes importants dins el bloc on s'estudia el concepte de quantitat de substància. La determinació del percentatge d'un element en un compost, ja sigui per mètodes d'espectroscòpia o per mètodes més senzills, permet mostrar als estudiants com es pot arribar a obtenir la formula empírica d'un compost. En aquest article, s'hi explica una manera de realitzar un treball pràctic força senzill, però que, presentat com a pràctica d'indagació, pot ajudar a promoure un cert grau de creativitat entre l'alumnat. Descàrregues Text complet Publicat 2008-10-08 Número Núm. 1 (2008) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.