De com els químics varen començar a parlar d'àtoms: el corpuscularisme de la química del segle XVIII coma preludi de l'atomisme químic de Dalton Autors/ores Pere Grapí i Vilumara Resum La ubiqüitat de la teoria atòmica en l'ensenyament de la química, a certs nivells elementals, és un tema qüestionable per a una adequada comprensió dels fenòmens químics. Conèixer com els químics del segle xviii varen fer seva una imatgeria corpuscular pels materials amb què treballaven, com aquesta imatgeria va permetre una interpretació limitada dels canvis químics, com aquells mateixos químics varen ser capaços de superar aquestes limitacions amb un discurs alternatiu i, finalment, conèixer com Dalton va concebre a principi del segle xix la seva teoria atòmica química pot aportar elements per complementar un debat sobre el posicionament didàctic de la teoria atòmica en l'ensenyament de la química. Descàrregues Text complet Publicat 2016-01-26 Número Núm. 19 (2014) Secció Monografia / Història i naturalesa de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.