Química e educação para a sustentabilidade: fundamentos e propostas curriculares para Timor-Leste Autors/ores Isabel P. Martins Mª Arminda Pedrosa António José Ferreira Mª Otilde Simões Resum Es presenten i discuteixen les directrius seguides en el disseny del currículum de l'educació secundària general (10è, 11è i 12è anys) de Timor Oriental per a l'àrea de ciència i tecnologia i s'explica la seva aplicació en la disciplina de química, en programes, manuals per als alumnes i guies per a docents, dissenyats tenint en compte les perspectives de l'educació per a la sostenibilitat d'acord amb els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni. Els continguts químics estan contextualitzats en situacions reals que promouen les habilitats de resolució de problemes i el treball de laboratori. Descàrregues Text complet Publicat 2014-07-30 Número Núm. 17 (2014) Secció Monografia: Química i sostenibilitat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.