La Taula periòdica, una àgora de l'art i la ciència Autors/ores Santiago Alvarez Reverter Resum Aquest article pretén mostrar com la taula periòdica dels elements és un punt de trobada entre les diferents vessants de la cultura: humanística, artística i científica. Aquesta icona de la química i els seus components són font d'inspiració per als creadors, alhora que un model per a l'organització visual d'elements d'informació de tot tipus de coneixements. Per aquesta raó, la taula periòdica és una eina pedagògica de primera magnitud no tan sols per a l'ensenyament de la química, sinó també per establir ponts entre disciplines. Amb aquest propòsit es mostren exemples relacionats amb la música, la literatura, les arts plàstiques, els còmics i el cinema. Descàrregues Text complet Publicat 2014-02-28 Número Núm. 15 (2013) Secció Monografia / Divulgació de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.