Termoquímica de las calderas domésticas de condensación: un caso de aprendizaje contextualizado por indagación dirigida Autors/ores Gabriel Pinto Resum Es proposen qüestions perquè els alumnes indaguin sobre aspectes relacionats amb les calderes de condensació, que produeixen aigua líquida en lloc de vapor. Els objectius són els següents: afavorir l'aprenentatge de conceptes (termoquímica, combustió, gas natural, etc.); promoure la motivació d'alumnes i de professors; fomentar enfocaments ciència-tecnologia-societat, i col·laborar en la formació de competències (indagació, resolució de problemes, anàlisi de dades, treball en equip, etc.). Es promou el pensament crític i la formació en «química del consumidor», i es tracten aspectes com ara els motius de l'ajuda pública per a la instal·lació d'aquestes calderes i l'ús de la factura del gas com a font d'informació. Descàrregues Text complet Publicat 2013-11-06 Número Núm. 14 (2013) Secció Monografia / Innovació a l'aula Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.