El Compromiso de enseñar química con criterios de sostenibilidad: la química verde Autors/ores M. Luz González Arce Angel Valea Resum Los beneficios que aporta la química a la sociedad son muchos, sin embargo no goza de gran aceptación popular. La enseñanza de la química orientada a criterios de sostenibilidad podría mejorar su aceptación social y su interés. La química verde ha ido avanzando en las áreas de investigación y desarrollo. Su punto clave es que sin usar ni producir sustancias peligrosas, el riesgo es nulo y no es necesario el tratamiento de residuos. La mayoría de los procesos de síntesis desarrollados con criterios de sostenibilidad son demasiado complejos para la enseñanza no universitaria. Sin embargo, puede ser viable la introducción de conceptos asequibles a través la presentación de casos. Descàrregues Text complet Publicat 2009-05-06 Número Núm. 2 (2009) Secció Química, educació ambiental... Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.