Preparazione di tessere di vetro con acido borico Autors/ores Gianluca Farusi Resum Aquest treball és part del projecte interdisciplinari «L'estudi de la química amb Plini el Vell», dut a terme amb estudiants de 14-15 anys per explorar les antigues tècniques científiques. El projecte es basa en alguns dels dubtes i les declaracions de Plini el Vell i se subdivideix en lliçons. Cada lliçó discuteix un passatge seleccionat de la Naturalis Historia, context en el qual s'inicia el procés d'aprenentatge; a continuació, es reprodueix al laboratori el que es descriu en el text o alguna cosa similar. Pas a pas, com a conseqüència de la interacció entre professor i alumnes, va prenent forma una estructura d'arbre amb els experiments de laboratori amb la finalitat d'assolir els objectius d'un primer curs de química. Aquesta activitat en concret es refereix a la fabricació del vidre. Descàrregues Text complet Publicat 2012-10-10 Número Núm. 11 (2012) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.