Chemistry around us: true or false? Chemistry in movies Autors/ores Katarzyna Glina Jan Kierzyk Malgorzata Krzeczkowska Resum L'article presenta un exemple de bona pràctica de l'ensenyament de la química mitjançant projectes a l'escola secundària superior. La temàtica del projecte és la presència de la química en la cultura. La tasca dels alumnes consistia a trobar el contingut químic en la literatura, notícies, pel·lícules i publicitat; analitzar si aquest contingut era químicament correcte, per tal de preparar preguntes de caràcter científic o d'investigació; dissenyar experiments per comprovar a la pràctica el contingut químic, i presentar els resultats en format multimèdia. L'objectiu principal d'aquest projecte era augmentar l'interès per la química en els joves i mostrar les aplicacions pràctiques de la química a la vida quotidiana. El projecte es va basar en les pel·lícules i sèries de televisió: CSI: Las Vegas, CSI: Miami, Bones i MacGyver. Descàrregues Text complet Publicat 2012-10-10 Número Núm. 11 (2012) Secció Estratègies i recursos didàctics Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.