L'Aprenentatge de la química amb sensors: casos pràctics, utilitat i valoració Autors/ores Montserrat Tortosa Moreno Resum Una de les noves tecnologies de la informació i la comunicació a les aules de ciències és la constituïda pels equips de captació automàtica de dades, que permeten visualitzar en temps real els gràfics del fenomen que s'està experimentant. Els avantatges que pot suposar l'ús d'aquests equips van molt més enllà de la motivació dels estudiants: un ús adient millora la capacitat d'interpretació de gràfics, una presa de dades curta deixa temps lliure per realizar unes altres activitats, com ara la discussió i la interpretació dels resultats o el treball del control de variables, i aquesta tecnologia permet també mesurar fàcilment algunes magnituds difícils d'obtenir amb els equips clàssics. Descàrregues Text complet Publicat 2008-10-08 Número Núm. 1 (2008) Secció Noves tecnologies Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.