Modelització macroscòpica dels canvis físics i químics. Un diàleg constant entre observació, interpretació, experimentació i argumentació
Paraules clau:
Canvis físics i químics, reacció química, modelització, indagació.Resum
En aquest article es presenta una seqüència d’activitats que tenen com a objectiu aprendre a diferenciar els canvis físics dels canvis químics i a identificar les substàncies que reaccionen i es formen en les reaccions químiques. Els canvis que s’investiguen se seqüencien atenent als canvis que tenen lloc quan no es fa cap acció externa, als que es produeixen quan escalfem les substàncies o hi fem passar un corrent elèctric i, finalment, als que tenen lloc quan posem en contacte dues substàncies. Cada activitat es porta a terme a través d’un procés d’indagació i modelització macroscòpica en set etapes.paraules clau: Canvis físics i químics, reacció química, modelització, indagació.
Descàrregues
Número
Secció
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.
Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química.
- Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.