L'Ús pedagògic de la fotografia històrica = Pedagogical use of historical photography Autors/ores Antonio Rodríguez de las Heras Resum La proposta de l'ús pedagògic de la fotografia històrica es basa en un mètode d'anàlisi de la fotografia que s'exposa a la primera part de l'article. El mètode parteix de la interpretació de la fotografia com un fragment de temps (instant) i com un fragment d'espai (mirada). A partir d'aquesta visió es va deduint la forma de treballar amb la fotografia, que es pot resumir en els passos principals següents: extracció de la informació que conté el fragment; introducció del fragment en una «solució informativa» o context, ajustament de la fotografia com a fragment de temps amb altres fragments per obtenir com a resultat la percepció de processos; i ajustament de la fotografia com a fragment d'espai amb altres fragments per a facilitar assolir, mitjançant l'observació de singularitats com les fotografies, un nivell d'abstracció i no tan sols descriptiu. A partir de l'exposició del mètode, és fàcil fer-ne derivar la seva aplicació pedagògica i la intensificació d'activitats intel·lectuals com l'extracció d'informació, l'observació i l'anàlisi, la creació de relacions, la percepció dels processos i l'exercici de l'abstracció. Descàrregues Text complet PDF (English) PDF (Español) Publicat 2010-07-05 Número Núm. 15 (2010): gener-juny Secció Fotografia i història de l'educació Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.