L'Ús pedagògic de la fotografia històrica = Pedagogical use of historical photography

Autors/ores

  • Antonio Rodríguez de las Heras

Resum

La proposta de l'ús pedagògic de la fotografia històrica es basa en un mètode d'anàlisi de la fotografia que s'exposa a la primera part de l'article. El mètode parteix de la interpretació de la fotografia com un fragment de temps (instant) i com un fragment d'espai (mirada). A partir d'aquesta visió es va deduint la forma de treballar amb la fotografia, que es pot resumir en els passos principals següents: extracció de la informació que conté el fragment; introducció del fragment en una «solució informativa» o context, ajustament de la fotografia com a fragment de temps amb altres fragments per obtenir com a resultat la percepció de processos; i ajustament de la fotografia com a fragment d'espai amb altres fragments per a facilitar assolir, mitjançant l'observació de singularitats com les fotografies, un nivell d'abstracció i no tan sols descriptiu. A partir de l'exposició del mètode, és fàcil fer-ne derivar la seva aplicació pedagògica i la intensificació d'activitats intel·lectuals com l'extracció d'informació, l'observació i l'anàlisi, la creació de relacions, la percepció dels processos i l'exercici de l'abstracció.

Publicat

2010-07-05

Número

Secció

Fotografia i història de l'educació