Educació i sexualitat: de la crisi de final de segle a l'època d'entreguerres Autors/ores Ángel C. Moreu Calvo Resum L'article, en una primera part, intenta fixar la profunditat dels canvis que es van produir al discurs de la moral sexual tradicional durant aquest període marcat pels efectes de la industrialització a les ciutats, les reclamacions dels primers feminismes, les denúncies de l'higienisme, l'eugenèsia i la psicoanàlisi, les preocupacions del moviment regeneracionista europeu a l'entorn de la prostitució, la irrupció de la joventut en el panorama sociopolític, i les demandes generalitzades d'educació sexual. En una segona part de l'article, s'analitza com es viu aquesta situació a Catalunya i Espanya, i es destaca la recepció a casa nostra dels diferents factors de canvi mencionats, la major o menor incidència que es detecta dins dels diferents sectors socials, científics, intel·lectuals i educatius, i les peculiaritats que es manifesten des de la idiosincràsia sociopolítica i cultural de l'Espanya del període. Tant a la primera part com a la segona, ocupen un lloc preferent els protagonistes i les seves obres més significatives. La conclusió de l'anàlisi és que allò que semblava l'inici d'una revolució sexual al període d'entresegles no va arribar a canviar sinó aspectes formals de la moral tradicional que difícilment permeten acceptar les conclusions d'alguns entusiastes que qualifiquen de primera revolució sexual aquests canvis. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2005-10-27 Número Núm. 7: 2004 Secció Joventut, esport i cultura física ... Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.