Les colònies musicals: una proposta educativa des de Catalunya Autors/ores Diego Calderón Garrido Universitat de Barcelona Josep Gustems Carnicer Universitat de Barcelona Caterina Calderón Garrido Universitat de Barcelona Paraules clau: música, cant coral, colònies musicals. Resum En aquest article pretenem mostrar la història de les colònies musicals al nostre país, fent especial èmfasi en l’aportació i el lideratge de les institucions catalanes, a partir d’una recopilació documental exhaustiva. Tot i que l’inici de les colònies escolars en l’àmbit estatal es va produir a Madrid, a Catalunya van confluir una sèrie d’aspectes (la tradició excursionista, la importància de les corals, etc.) que van propiciar el naixement de les colònies musicals el 1968, organitzades per l’Orfeó Lleidatà, en un context social en què es volien recuperar els costums, la llengua i la cultura catalans. Des de llavors, aquestes colònies, que encara perduren, han servit d’inspiració i guia per a tot un seguit d’activitats similars esteses arreu de Catalunya i posteriorment a la resta de l’Estat. Les característiques, la magnitud i el potencial formatiu de les colònies musicals permeten considerar-les com una activitat consolidada en l’oferta educativa del país.Paraules clau: música, cant coral, colònies musicals. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Diego Calderón Garrido, Universitat de Barcelona Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 26 (2015): juliol-desembre Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.