Convocatòria pública oberta del monogràfic “La pràctica escolar en règims dictatorials al segle XX” (núm. 35, gener-juny de 2020) 2019-02-19 S'obre a convocatòria pública per a la presentació d'articles el monogràfic previst per al primer semestre de 2020 de la revista Educació i Història. Revista d'història de l'educació que edita la Societat d'Història de l'Educació, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, que tractarà sobre “La pràctica escolar en règims dictatorials al segle XX”Aquelles persones interessades a enviar algun article original i inèdit per a què s'iniciï el procés d'avaluació per parells de cecs han de fer-ho abans de l'1 de març de 2019 a la direcció de la revista, especificant que s'envia per a ser valorat per a l'esmentat número monogràfic, a l’adreça de correu electrònic: bernat.sureda@uib.esMonogràfic: “La pràctica escolar en règims dictatorials al segle XX”Coordinació: Gabriel Barceló (Universitat de les Illes Balears) i Sara González (Universitat de les Illes Balears)Presentació: Tradicionalment, la història de l’escola s’ha construït mitjançant l’ús de fonts documentals lligades a l’àmbit administratiu i polític. No obstant, en els darrers temps han adquirit rellevància nous registres de la pràctica escolar, més tangibles i directes –espais, mobiliari, objectes, instrument didàctics, llibres i quaderns escolars, memòries, etc.– que ens aproximen a la quotidianitat de l’aula des d’una altra perspectiva. El monogràfic “La pràctica educativa en règims dictatorials al segle XX” pretén centrar-se en l’estudi de la pràctica desenvolupada pels mestres a l’escola primària en períodes dictatorials. Si bé la pràctica que exerceixen els mestres forma part dels engranatges que conformen l’univers de la cultura escolar, juntament amb les lleis i el coneixement generat en l’àmbit acadèmic, el seu estudi en clau històrica no ha estat tant prolífic com en el cas dels treballs centrats en la política educativa, els discursos pedagògics, etc. Conseqüentment, l’objectiu fonamental d’aquest monogràfic es centrarà en reunir una sèrie d’estudis que ens ajudin a comprendre les dinàmiques de l’escola, reconstruir el seu univers, entendre les ruptures i continuïtats així com la possible influència de la pràctica escolar en la construcció de l’imaginari social i la cultura de l’escola.Termini de presentació d’originals: 1 de març de 2019