Convocatòria pública oberta del monogràfic “Les pedagogies als marges al segle XX” (núm. 34, juliol-desembre de 2019)

2018-05-23

S'obre a convocatòria pública per a la presentació d'articles el monogràfic previst per al segon semestre de 2019 de la revista Educació i Història. Revista d'història de l'educació que edita la Societat d'Història de l'Educació, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, que tractarà sobre “Les pedagogies als marges al segle XX”

Aquelles persones interessades a enviar algun article original i inèdit per a què s'iniciï el procés d'avaluació per parells de cecs han de fer-ho abans de l'1 de setembre de 2018 a la direcció de la revista, especificant que s'envia per a ser valorat per a l'esmentat número monogràfic, a l’adreça de correu electrònic: bernat.sureda@uib.es

Monogràfic: “Les pedagogies als marges al segle XX”

Coordinació: Andrés Payà (Universitat València) i Sergio Valero (Universitat València)

Presentació: En tot context social, durant l’educació contemporània, fora dels marges dels sistemes educatius estandarditzats de i per a la majoria de la població (educació formal i oficial) han coexistit altres realitats educatives paral·leles i atentes a altres col·lectius o grups de població. Tant de forma explícita com implícita, amb unes motivacions o amb unes altres, aquests sistemes majoritaris han provocat la exclusió i subordinació d’altres tipus, models o col·lectius, que podrien arribar a resultar heterodoxos. En moltes ocasions, aquests models han aconseguit fer tornar als seus protagonistes fins a la “normalitat”; en altres, l’exclusió ha continuat i ha pogut arribar a traspassar els límits de la marginació; i fins i tot, en un tercer cas, dita exclusió ha sigut buscada, agraïda i aprofitada positivament. En aquest monogràfic, pretenem indagar en un major coneixement d’alguns d’aquests models i contextos educatius situats als marges de sistemes que han acollit a la majoria: minoritaris respecte a la gran majoria i als marges, però essencials per ampliar la mirada de la història social de l’educació.

Termini de presentació d’originals: 1 de setembre de 2018