Convocatòria pública oberta del monogràfic “Recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d’Europa des de la Gran Guerra” (núm. 33, gener-juny de 2019) 2017-10-02 S'obre a convocatòria pública per a la presentació d'articles el monogràfic previst per al primer semestre de 2019 de la revista Educació i Història. Revista d'història de l'educació que edita la Societat d'Història de l'Educació, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, que tractarà sobre “Recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d’Europa des de la Gran Guerra” Aquelles persones interessades a enviar algun article original i inèdit per a què s'iniciï el procés d'avaluació per parells de cecs han de fer-ho abans de l'1 de març de 2018 a la direcció de la revista, especificant que s'envia per a ser valorat per a l'esmentat número monogràfic, a l’adreça de correu electrònic: bernat.sureda@uib.es Monogràfic: “Recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d'Europa des de la Gran Guerra” Coordinació: Isabel Vilafranca (Universitat de Barcelona) i Eulàlia Collelldemont (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) Presentació: Indiscutiblement la construcció d'Europa, que ha estat seu d’ambdues guerres mundials, no ha estat un procés fàcil ni absent de conflictes polítics, d’interessos econòmics, culturals, religiosos, pedagògics i educatius. Ara, cent anys després del final de la Gran Guerra, podem fer un balanç de la recepció pedagògica que la cultura europea ha tingut en el nostre pensament educatiu contemporani. Es tracta d'analitzar com els discursos educatius, ètics, estètics, polítics, etc., han estat clau en la construcció pacífica del vell continent i com les iniciatives pedagògiques han reeixit tot fent possible aquesta integració pacífica. Els diferents articles han de respondre a aquesta temàtica: "La recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d’Europa des de la Gran Guerra”. És a dir, esbrinar les arrels de com l'educació i els discursos pedagògics han tingut un paper cabdal per a la construcció i integració dels diferents països en un acord supranacional com és la Unió Europea al llarg d'aquests cent anys. Termini de presentació d’originals: 1 de març de 2018