Global climate change in the Spanish media: How the conservative press portrayed Al Gore’s initiative
Resum
Encara que les organitzacions científiques i ecològiques, ajudades per celebritats com l'exvicepresident dels Estats Units Al Gore, han aconseguit situar el canvi climàtic en l'ull públic, l'escepticisme cap a la seva existència està cobrant un ritme alarmant en la mesura que, per a moltes persones, ha deixat de ser una prioritat i s'està convertint en un problema secundari, eclipsat per assumptes com la crisi econòmica. Enaquest article s'analitza l'impacte de la campanya verda d'Al Gore en els mitjans de comunicació a Espanya. El documental Una veritat incòmoda s'ha convertit en un emblema de la consciència pública sobre el fenomen, però el tractament que va rebre a la premsa espanyola variava d'acord amb la ideologia. L'anàlisi mostra que la premsa conservadora a Espanya va tenir una postura escèptica, que va passar d'editorials tímids i articles d'opinió crítics en els diaris més populars, com ABC, El Mundo i La Razón, a les acusacions i als insults ferotges en els més descarats, com Libertad Digital.Descàrregues
Publicat
Número
Secció
Llicència
This work, including photographs and other illustrations, unless the contrary is indicated, is subject to an Attributions–Non-Commercial–No Derivative Works 3.0 Creative Commons License, the full text of which can be consulted at http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/. You are free to share, copy, distribute and transmit the work provided that the author is credited and reuse of the material is restricted to non-commercial purposes only and that no derivative works are created from the original material.