Global climate change in the Spanish media: How the conservative press portrayed Al Gore’s initiative

Autors/ores

  • Stefania Gozzer
  • Martí Domínguez

Resum

Encara que les organitzacions científiques i ecològiques, ajudades per celebritats com l'exvicepresident dels Estats Units Al Gore, han aconseguit situar el canvi climàtic en l'ull públic, l'escepticisme cap a la seva existència està cobrant un ritme alarmant en la mesura que, per a moltes persones, ha deixat de ser una prioritat i s'està convertint en un problema secundari, eclipsat per assumptes com la crisi econòmica. Enaquest article s'analitza l'impacte de la campanya verda d'Al Gore en els mitjans de comunicació a Espanya. El documental Una veritat incòmoda s'ha convertit en un emblema de la consciència pública sobre el fenomen, però el tractament que va rebre a la premsa espanyola variava d'acord amb la ideologia. L'anàlisi mostra que la premsa conservadora a Espanya va tenir una postura escèptica, que va passar d'editorials tímids i articles d'opinió crítics en els diaris més populars, com ABC, El Mundo i La Razón, a les acusacions i als insults ferotges en els més descarats, com Libertad Digital.

Descàrregues

Publicat

2011-11-17

Número

Secció

Focus