Global climate change in the Spanish media: How the conservative press portrayed Al Gore’s initiative Autors/ores Stefania Gozzer Martí Domínguez Resum Encara que les organitzacions científiques i ecològiques, ajudades per celebritats com l'exvicepresident dels Estats Units Al Gore, han aconseguit situar el canvi climàtic en l'ull públic, l'escepticisme cap a la seva existència està cobrant un ritme alarmant en la mesura que, per a moltes persones, ha deixat de ser una prioritat i s'està convertint en un problema secundari, eclipsat per assumptes com la crisi econòmica. Enaquest article s'analitza l'impacte de la campanya verda d'Al Gore en els mitjans de comunicació a Espanya. El documental Una veritat incòmoda s'ha convertit en un emblema de la consciència pública sobre el fenomen, però el tractament que va rebre a la premsa espanyola variava d'acord amb la ideologia. L'anàlisi mostra que la premsa conservadora a Espanya va tenir una postura escèptica, que va passar d'editorials tímids i articles d'opinió crítics en els diaris més populars, com ABC, El Mundo i La Razón, a les acusacions i als insults ferotges en els més descarats, com Libertad Digital. Descàrregues PDF (English) Publicat 2011-11-17 Número Vol. 7 Núm. 1 (2011) Secció Focus Llicència This work, including photographs and other illustrations, unless the contrary is indicated, is subject to an Attributions–Non-Commercial–No Derivative Works 3.0 Creative Commons License, the full text of which can be consulted at http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/. You are free to share, copy, distribute and transmit the work provided that the author is credited and reuse of the material is restricted to non-commercial purposes only and that no derivative works are created from the original material.