The theme of Earth Day and the social perception of what is really happening to our planet

Autors/ores

  • Tomàs Molina

Resum

La percepció social de la informació és cada vegada més diversa i es basa en fonts gairebé sempre allunyades de les conegudes tradicionalment. Els nous mitjans de comunicació socials i de masses obren també la porta a una nova «rumorologia» universal que, en el cas de notícies lligades a la ciència o al coneixement objectiu, dóna pas a la desinformació i a les teories conspiradores. L'escalfament planetari o el canvi climàtic són un exemple clar de com les fonts científiques es tergiversen i de com, amb un rerefons científic, s'acaba negant el que la font originària afirmava. En el món de les xarxes socials, la comunicació d'idees i coneixements i les notícies objectives es confonen irremissiblement. En el conjunt de la societat, la ciència i les notícies lligades al coneixement científic arriben sovint sense cap filtre o revisió d'experts, sense cap mena de coneixement vague sobre la font real que els ha emès. La percepció social i global sobre el canvi climàtic i el futur del Planeta es modela mitjançant les xarxes socials, i per això, el lema del Dia de la Terra d'enguany és encara més significatiu: «Mil milions d'actes en verd» o la socialització universal d'una necessitat planetària.

Descàrregues

Número

Secció

Focus