Jets privats i sandàlies amb brilli-brilli: una anàlisi de la figura de la «dona rica» en la cultura audiovisual contemporània

Autors/ores

Paraules clau:

gènere, celebritat, telerealitat, classe, capital cultural

Resum

L’objectiu d’aquest article és analitzar la representació mediàtica de la figura de la «dona rica», una figura que s’ha situat al centre de la cultura popular contemporània. Seguint una aproximació pròpia dels estudis culturals, aquest article estudiarà, a través de l’anàlisi temàtica, una mostra de formats de telerealitat que s’han centrat en aquesta figura: Bling empire; Soy Georgina; La marquesa; First class; Selling sunset; Sálvese quien pueda; Young, famous and African, i Dubai bling. L’estudi identificarà com aquesta figura personifica tensions i ambigüitats vinculades a la idea de desigualtat. Així, aquests programes animen l’audiència a sentir a la vegada aspiració i menyspreu per aquesta figura, i posen en escena debats socials sobre formes legitimades i deslegitimades d’aconseguir ascendir socialment. L’article també explorarà la connexió entre aquestes representacions i un imaginari classista i colonial que, sota la voluntat d’establir una crítica a les desigualtats, manté estereotips a través dels quals les opressions perviuen.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Publicat

2025-01-09

Número

Secció

Dossier