Escritoras españolas y el concepto de literatura femenina Autors/ores Magda Potok-Nycz Universidad Adam Mickiewicz Resum The article analyzes the position of Spanish contemporary women writers towards qualifying their literary work by means of gender criterion. Most of the writers (from Ana María Matute to Almudena Grandes) protest against such assignments, given the fact that sex or gender are not sufficient to create a category within literary studies. The general qualification of women’s literature as conventional and commercial is examined and pointed out as a contribution to the rejection of the category by women authors. Only open feminists (like Lucía Etxebarría) seem to accept and explore the gender reflection on literary activity. With or without authors’ consent, the controversial attribution of “women’s writing” is a fact, practised day by day by journalists, editors and commerce. The final conclusion indicates that the qualification follows the receptor’s and not the author’s perspective. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-05 Número Núm. 9 (2003): Les dones i les idees Secció Miscel·lània Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).