Cap a l’educació tecnològica

Autors/ores

  • Antoni Hernández-Fernández Universitat Politècnica de Catalunya

Paraules clau:

filosofia de la tecnologia, control social, pseudotecnologies, ciberassetjament, addicció a les pantalles.

Resum

En aquest article s’apunta la necessitat d’una educació tecnològica que inclogui la filosofia de la tecnologia i la reflexió tecnoètica a l’educació secundària obligatòria, en la línia del pensament bungeà, i que vagi més enllà dels continguts tècnics de la matèria. Es presenten a tal efecte quatre temàtiques, que aporten referències generals per a un aprofundiment més gran de la qüestió: tecnologia i control social, pseudociències i pseudotecnologies en l’educació, ciberassetjament i addicció a les pantalles. L’article es conclou amb el suggeriment als docents que emprin la llibertat de càtedra per a formar degudament l’alumnat, mentre aquestes temàtiques no s’incloguin en els temaris oficials de tecnologia, i que es formin per a fer front al repte de l’educació tecnològica en el segle xxi.

Paraules clau: filosofia de la tecnologia, control social, pseudotecnologies, ciberassetjament, addicció a les pantalles.

Biografia de l'autor/a

Antoni Hernández-Fernández, Universitat Politècnica de Catalunya

Barcelona Science and Engineering Education Research Group (BCN-SEER), LARCA Research Group, Institut de Ciències de l’Educació, Universitat Politècnica de Catalunya

Descàrregues

Com citar

Hernández-Fernández, A. (2020). Cap a l’educació tecnològica. Revista De Tecnologia, (8), 14–22. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/148401

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a