Què és la química per als nens i els joves? El fet d'aprendre a interpretar experiments sorprenents augmenta el seu interès? Autors/ores Florenci Blancafort Albareda Clàudia Colomina Guitart Resum Aquest article presenta un treball de recerca de batxillerat en el qual s'analitzen i es comparen la percepció i l'interès per la química d'alguns grups d'alumnes abans i després d'una sessió a l'aula en la qual es mostraven presentacions amb vídeos d'experiments. Les sessions s'han realitzat a l'aula amb un grup d'alumnes de 6è de primària (11-12 anys) i alguns grups de 3r i 4t d'ESO (14-16 anys). L'article aporta alguns dels resultats i de les conclusions extrets de les dades del buidat dels qüestionaris passats als alumnes, alhora que s'hi exposen els trets més destacats dels vint-i-cinc experiments realitzats, de les preguntes formulades i de les presentacions PPT utilitzades a l'aula. Descàrregues Text complet Publicat 2010-02-05 Número Núm. 4 (2009) Secció Treballs de recerca dels alumnes Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.