Assajos fisicoquímics en el laboratori de grau mitjà de química Autors/ores Jordi Masip Tarragó Paz Gómez Elena Andrés González Resum En aquest article es descriu i es reflexiona sobre la planificació i la realització d'un crèdit d'assajos físics i fisicoquímics del cicle formatiu de grau mitjà de laboratori. Es descriuen els assajos i es comenten els resultats obtinguts pels alumnes i les seves dificultats. S'explica com la metodologia utilitzada en el desenvolupament de la part experimental permet assolir els continguts procedimentals del crèdit. Es fan servir metodologies basades en la construcció de coneixement de manera guiada, juntament amb el treball per experts i el treball cooperatiu. Es presenta la planificació del crèdit, inclosa la proposta d'avaluació. Descàrregues Text complet Publicat 2013-07-10 Número Núm. 13 (2012) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.