Portal educatiu NANOYOU Autors/ores Resum La rellevància i la transcendència de les nanotecnologies han crescut exponencialment en les últimes dècades. Els avenços aconseguits en el desenvolupament de noves tecnologies i de nous materials han fet que les nanotecnologies tinguin cada cop més aplicacions en diferents branques de la ciència, com ara la medicina, la química o les energies renovables. El gran impacte d'aquestes a les nostres vides ha dut el Parc Científic de Barcelona, juntament amb altres institucions europees, a desenvolupar eines educatives per apropar-les a les aules. En aquest article s'introdueix la diversa tipologia dels materials didàctics que es troben publicats al portal NANOYOU (http://www.nanoyou.eu) i, en concret, una de les activitats experimentals: l'anàlisi de les propietats dels nanomaterials en funció del seu grau d'hidrofobicitat. Descàrregues Text complet Publicat 2012-03-08 Número Núm. 09 (2011) Secció Estratègies i recursos didàctics Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.