La filosofía de las mujeres en el siglo XXI Autors/ores Rubí de María Gómez Campos Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo Paraules clau: filósofas, alteridad, creatividad filosófica Resum Este artículo no sólo presenta a mujeres del ámbito de la filosofía moderna y contemporánea como Edith Stein, María Zambrano o Hannah Arendt, sino que reflexiona sobre la singularidad de esta creatividad filosófica. Una creatividad desconocida y que ahora, en un momento en que se postula la muerte de la filosofía, se desvela como la continuidad del pensamiento humano. Las filósofas inventan, recuperan, destruyen y vuelven a re-construir temas negados y reprimidos por la filosofía tradicional. Su subjetividad representa en sí misma la exaltación del otro, la presencia de una alteridad, de una forma de ver que pretende la búsqueda de la representación de la verdad, de la realidad. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-14 Número Núm. 12 (2006): Feminismos del siglo XXI Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).