Pregnancias. Sobre cuatro lavis de Colette Deblé Autors/ores Jacques Derrida Joana Masó (trad.) Universitat de Barcelona/ Université Paris 8 Javier Bassas (trad.) Paraules clau: representation and quotation, female body, phallogocentrism and painting, Echo and Narcissus Resum How should the representation of the female body in Western art history be quoted, both assimilating masculine patterns and models and printing, at the same time, the traces of the Other’s body? This question extends through Jacques Derrida’s text on French painter Colette Deblé’s wash-drawings (lavis), and raises notions like engendering, birthgiving and pictorial quotation. In Deblé’s work, the legacy of Art History and its mythology engenders an endless series of wash-drawings in which water does not intend to “wash” the tradition “out”, but to wet it, soak it with new waters, drain it and make it resound anew. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-22 Número Núm. 13 (2007): Mujer y silencio. Jeanne Hersch Secció Miscel·lània Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).