Desire and Crisis: The Operation of Cinematic Masks in Stanley Kubrick's Eyes Wide Shut Autors/ores Stephanie Marriott Université Paris 8 Resum El análisis del texto fílmico Eyes Wide Shut, Stanley Kubrick se convierte en el punto de partida de una reflexión en torno a la mascarada de la vida posmoderna, pero también en torno al espejismo de la mirada que ayuda a consolidar las máscaras. El deseo se convierte en el generador del proceso y la película de Kubrick no es más que su metáfora metateórica. El cine, la publicidad y en general los discursos de los mass media que recorren la cultura popular de nuestros días conocen estos juegos y el espectador queda atrapado en su práctica. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-13 Número Núm. 11 (2005): Género y cultura popular Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).