La conclusió de contractes amb consumidors en la Digital Services Act

Autors/ores

Paraules clau:

responsabilitat de les plataformes, Digital Services Act (DSA), protecció del consumidor, contractes B2C.

Resum

A més d’ocupar-se de la protecció dels drets fonamentals dels ciutadans a l’entorn de les plataformes en línia, el Reglament (UE) 2022/2065 del Parlament Europeu i del Consell, del 19 d’octubre de 2022, relatiu a un mercat únic de serveis digitals (Digital Services Act, DSA), també aborda la protecció dels consumidors en les seves relacions contractuals amb les empreses. És raonable imposar responsabilitat a les plataformes que tenen un paper predominant quan el comerciant ofereix béns o serveis que no són conformes al contracte i és prudent proporcionar als consumidors els mateixos recursos que tenen contra el comerciant en un contracte d’empresa a consumidor (business to consumer, B2C). Tot i això, l’article 6.3 del Reglament continua depenent massa de com els estats membres decideixen imposar aquesta responsabilitat en la seva legislació nacional.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2025-05-16

Número

Secció

Estudis