Lawfare contra el model lingüístic de l’ensenyament a Catalunya (2010-2022). El marc jurídicolingüístic vigent Autors/ores Daniel Escribano Riera DOI: 10.2436/20.3004.04.4 Paraules clau: lawfare, creació judicial del dret, separació de poders, oficialitat lingüística, conflicte lingüístic. Resum Les altes instàncies del poder judicial han esdevingut el principal recurs de la dreta nacionalista espanyola per a aconseguir el que no pot obtenir per la via parlamentària. En la qüestió lingüística, arran de la Sentència 31/2010 del Tribunal Constitucional, el Tribunal Suprem i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya han endegat una ofensiva contra el model d’escola amb el català com a llengua vehicular, usurpant funcions dels poders legislatiu i executiu, en una pràctica coneguda com a lawfare i que ha culminat amb la inversió de la lògica de la separació de poders: els tribunals deixen d’impartir justícia aplicant la legislació vigent i el legislador català la modifica per les ingerències judicials. Descàrregues PDF Com citar Escribano Riera, D. (2024). <i>Lawfare</i> contra el model lingüístic de l’ensenyament a Catalunya (2010-2022). El marc jurídicolingüístic vigent. Revista Catalana d’Administració Pública, (1), 97–114. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCAP/article/view/154008 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 1 (2024): juny Secció Monogràfic