Using demonstrations to stimulate inquiry and students' thinking Autors/ores Peter E. Childs Resum Aquest article descriu com es poden utilitzar els experiments demostratius per estimular la investigació i iniciar el procés d'ensenyament de les ciències basat en la indagació. Això significa fer experiments demostratius no només per diversió o per il·lustrar algun tema, sinó també per captar l'atenció dels estudiants, així com per involucrar-los en el procés d'investigació per mitjà de preguntes i el suggeriment de solucions. Alguns exemples d'aquest enfocament es donen mitjançant una selecció de demostracions científiques que es van presentar en una conferència a Barcelona el novembre de 2013. L'article se centra en la fase d'implicació del model d'indagació 5E, que és el model emprat en el projecte TEMI, un nou projecte d'ensenyament de les ciències basat en la indagació (ECBI). Descàrregues Text complet Publicat 2016-01-26 Número Núm. 19 (2014) Secció Intercanvi Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.