Desarrollando pensamiento químico en contextos sociales y ambientales Autors/ores Vicente Talanquer Resum En aquest treball es descriu una proposta educativa alternativa per a l'ensenyament de la química general en l'àmbit universitari. El currículum se centra en el desenvolupament de formes de pensament químic útils per resoldre problemes en contextos socials i ambientals. En particular, les metes educatives s'adrecen a preparar estudiants que puguin identificar el tipus de preguntes que la química ens ajuda a respondre, els recursos intel·lectuals i experimentals existents per afrontar aquests reptes i els costos i beneficis d'utilitzar la química per resoldre els nostres roblemes. Descàrregues Text complet Publicat 2014-07-30 Número Núm. 17 (2014) Secció Monografia: Química i sostenibilitat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.